duminică, 14 iunie 2009

Costila la sfarsit de mai

Dupa ce am tot fost la Macin in primavara asta si a mers cataratul destul de bine, iata ca a venit si vremea sa ajung la ref. Am plecat din oras cu Barba, si la Busteni ne-am gasit cu Sainu, Pompi, Vasile si Andrea(italian). Am urcat impreuna spre ref si cand ne-am trezit cu gandul la catarat a 2-a zi dimineata ploua de rupea. Mai tarziu s-a oprit ploaia dar era totul ud, asa ca am dat foc la 2 saltele, apoi Sainu, a batut la tamponor niste spituri intr-un traseu de langa ref, care era plin de spituri ruginite, traseu numit Pula&caciula. A iesit si soarele si fiecare s-a imprastiat la catarat prin diferite locuri. Eu cu Barba, am mers in Intrerupta. Seara toata lumea s-a adunat, au aparut si Iustin, cu Marc si o tipa. Duminica dimineata eu cu Barba am fost cei mai matinali, deoarece vroiam sa ne cataram, si pe la 5 aveam max-taxi spre GL din Busteni. Am hotarat sa mergem in Fis Rasucita, din Tancul Mic. Am intrat in traseu si am ajuns inregruparea la copac, a 2-a regrupare la noi, sau prima la altii. De aici stiam ca se urca o fisura verticala si exact cand se termina fisura se face un traverseu dreapta spre un spit care nu se vede. Eu eram cap, si am facut traverseul, am asigurat spitul ascuns, si am facut in continuarea dreapta pana am ajuns sub un horn. Hornul avea la baza un piton ruginit, si o teava ruginita mai sus, si vazand ca lipsesc spiturile am zis ca nu e pe acolo. M-am intors vazand undeva in stanga mai sus vreo 4m un spit la fel cu alea pe care le asigurasem ulterior. Am urcat la el, mai intalnid o teava in cale, si cand am asigurat spitul am observat cu stupoare ca era plin de cordeline, si avea si o veriga rapida. De la spitul asta in sus nu se mai vedea decat o fata de stanca suparata, si un piton cu inelu rupt intr-o fisura, apoi un alt spit la vreo 7m mai sus. Am spus ca nu e pe aici clar, si ca ne-am ratacit, si dupa cum era spitul cu veriga rapida si plin de cordeline era foarte clar ca nu am fost singurii patiti. A trebuit sa ne dam jos. Mai tarziu aflasem ca acel spit apartinea traseului Soricelul, si ca ar fi trebuit s-o iau prin hornu cu teava ruginita. Data viitoare am sa stiu. Deci recapituland, dupa ce ai urcat fisura de 5m sa zicem dupa regruparea cu copac, faci dreapta pana pe un prag ce duce la un horn, ce are sus o teava ruginita. Fisura are atat spituri cat si pitoane.






Niciun comentariu: