duminică, 24 iulie 2011

Costila la mijloc de iulie

Vineri noapte urcam inspre refugiul Costila eu, Monicile (doua la numar), Octav (galateni), Vlad, Madalina, Florin (bucuresteni), Zoli, Jhonny, Ionut (brasoveni) si Madalin (brailean). Nu e exclus sa fi omis pe cineva ca eram chiar multi. La refugiu suntem cam galagiosi ca suntem multi dar ne cazam, care inauntru, care afara. Spre dimineata ne intampina soarele. Se anunta un weekend ploios. Cam toti ai nostri fac echipa sa mearga in Fis. Rasucita din Tancul Mic. Intra 3 echipe. Eu si Octav incercam sa intram in Hornul din Peretele Costilei(2B), un alt traseu deschis de Nea Baticu. Ne echipam si plecam pe Valea Costilei. Ajungem la baza traseului, si nu stim ce sa facem. Norii acopera tot si soarele iese doar din cand in cand. N-as vrea sa ma prinda ploaia. Hotarasc sa dau prima lungime sa vad situatia si apoi sa mai vedem daca urcam.
In prima lungime urc pe niste fete fara asigurare, apoi dupa ceva timp intru in horn care e inierbat bine la inceputul lui. Trec un mic pasaj de stanca si fac prima regrupare in horn, care e chiar sub zona cu bolovanul incastrat ce blocheaza hornul. Aici sunt 2 variante: iesire pe o fata din stanga hornului, si depasirea zonei cu bolovan, sau trecutul direct peste bolovan.
Mie mi se pare cam ciudat sa trec direct asa ca in lungimea 2 ies pe fata din stanga in exteriorul hornului, asigur pitoane, dar in loc sa tin muchia hornului ma traversez si mai in stanga ca pare mai curat. Dar am traversat prea in stanga si trebuie sa intru inapoi in horn. Un traverseu foarte delicat pe prize mici si smocuri infime de iarba ma aduce din nou pe muchia hornului. Acest lucru era foarte usor de evitat daca tineam muchia hornului prin iarba din prima. Ma traversez inapoi in horn si mai urc pana ma anunta Octav ca se cam termina coarda. Trebuie sa regrupez dar nu sunt cuie. Bag 2 nuci intr-o fisura numa' buna si amenajez regruparea. Octav urca si el, la un moment dat cade si ramane in nuci. Nucile tin fara probleme. Plec in urmatoarea lungime, si pe parcurs ne tot incearca setea si soarele care-si face aparitia sporadic. Apa e pe terminate ca e foarte cald si n-am avut suficienta. A 3-a lungime se continua prin horn ca apoi sa se termine in locul in care hornul se adanceste mult si formeaza o diaclaza. Regrupez in horn in pozitie destul de incomoda. As fi putut sa regrupez mai jos, ar fi fost mai indicat, cand inca nu se intra in hornul adanc de final. Vine si Octav si cu greu se baga si el in regrupare pentru ca e cam ingust pentru doi oameni. Plec in a 4-a lungime si catar in ramonaj hornul ingust si adanc ce s-a format. E o portiune total verticala de vreo 7 metri, cu pereti paraleli dar prize bune la picior. Cu fundul ma imping intr-un perete si cu picioarele pe peretele opus. Asigurarea se gaseste abia la iesirea din horn. Mai intai pun intr-o clepsidra, apoi gasesc un piton in buza de sus a hornului. Ies din horn, si fac regruparea putin mai sus. Vine si Octav. De aici pare ca mai e o singura lungime si foarte usoara. Incep catararea in a 5-a lungime care e frumoasa si usoara, pe stanca dupa ce parasesc regruparea inierbata. Imediat inainte de iesire rup cu ambele maini un bolovan si mai mai ma dezechilibrez sa cad. Cu inima tremuranda reusesc sa-l pun la loc si trec si ultimul pasaj iesind in marea de jnepeni din Creasta Costila Galbinele.
Traseul are gradul cam 5, dar trebuie multa atentie, nu strica sa ai nuci pentru ca e echipat doar cu pitoane si nu neaparat dese. Am facut 5 lungimi, cu corzi de 50m dar n-am mers neaparat intins. Coborarea am facut-o din rapeluri din CCG pana in valcelul care da in poteca ce duce din Valea Costilei in Valea Galbinele. Pe valcel de asemenea rapeluri pentru a ajugne in poteca mentionata. Boschetareala multa cu coarda de 50.

A doua zi inainte de plecarea spre casa lumea s-a dat in grup pe Intrerupta, au gustat catarea si cei care n-au mai incercat-o. Unii au avut diaree si voma inainte de plecare, altii au avut cand au ajuns acasa dar s-a intamplat la multi dintre noi. Sa dam vina pe apa? Posibil.
A fost o iesire frumoasa si ii multumim lui Dumnezeu pentru oportunitatea de a ne catara, vremea buna si pentru ca ne-am intors intregi!