joi, 29 septembrie 2011

Piatra Craiului - Lespezile Lirei - 5B

La inceputul lui septembrie am plecat impreuna cu Vlad, George, Johny si Madalina sa urcam traseul Lespezile Lirei - 5B. Am tot citit descrieri si am luat schite de alti alpinisti de pe bloguri si sambata dimineata plecam din Plai spre Ref. Sperantelor si apoi la baza peretului cu traseul, acolo unde incepe si canionul Cioranga. Facem doau echipe - eu, Vlad si George prima echipa respectiv Johny si Madalina a doua echipa. Echipa noastra intra prima in traseu cu mine in prima lungime cap de coarda si apoi doar Vlad cap, iar in echipa cealalta se merge cap schimbat.
Traseul este foarte frumos si predominant de catarare libera, dar pentru mine a fost necesar sa trag de bucle pe o portiune de traverseu descendent, trecuta pe schita veche ca fiind un pas de 5 A1. Echipa noastra cu sfori de 60m l-a facut din 4 lungimi intinse iar chipa cealalta cu sfoara de 50m a facut traseul din 6 lungimi.
Gradul de catarare impus as zice ca e undeva in jurul nivelului 6-/6.
Dupa iesirea din traseu am urcat in Braul de Sus inotand prin jnepeni, apoi am mers spre Valcelul cu Fereastra(friabil, grohotis, vreo doua rapeluri) pe care l-am coborat pana am dat in poteca catre Ref. Sperantelor si de acolo mult la vale inapoi la Plaiul Foii.
In urmatoarea zi am facut ceva manse prin Prapastiile Zarnestilor.
Schite si descrieri se gasesc berechet pe celelalte bloguri de alpinism.


















Multumim lui Dumnezeu ca ne-am intors cu bine si din aceasta aventura la catarat, total noua pentru mine pentru ca a fost primul traseu de alpinism pe care l-am urcat in Piatra Craiului.

2 comentarii:

Octavian si Viorica spunea...

Felicitari! :)

Sebu spunea...

@Octav si Vio
Multumim!
Felcitari si voua ca echipa, si lui Octavian pentru traseele cu Catalin.